جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه

جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه

جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه چه جاهایی هستند؟

اسکی شهیر که با نام‌های نصرالدین هوجا یا ملانصرالدین نیز شناخته می‌شود، شهری بسیار محبوب در میان دانشجویانی است که در آنجا زندگی می‌کنند. اسکی شهیر یکی از محبوب ترین شهرهای بخش اروپایی ترکیه است که به دلیل کیفیت بالای زندگی و فرهنگ خود شناخته شده استو یکی از مکانهای محبوب گردشگری در ترکیه میباشد. این شهر که به دلیل وفاداری به ساکنانش مشهور است، قدمتی طولانی دارد و مکان های باستانی و موزه های بسیاری را در خود جای داده است. در این مقاله جاهای دیدنی اسکی شهیر که به خاطر زیبایی های طبیعی و مکان های تاریخی شهرت دارد را به شما معرفی می کنیم. ما همچنین لیستی از کارهایی را که باید در اسکی شهیر انجام دهید در اختیار شما قرار می دهیم.

جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه

اسکی شهیر در نزدیکی شهرهای باستانی فرگ و دورولوما قرار دارد که احتمالاً در دوران بیزانس به عنوان سکونتگاهی در اطراف چشمه های آب گرم ساخته شده اند. در اواخر قرن سیزدهم، در زمان حکومت صلیبیون بر ترکان سلجوقی، تحت کنترل امپراتوری عثمانی قرار گرفت. با ورود راه‌آهن در اواخر قرن نوزدهم و مهاجرت ترک‌ها از استان‌های اروپایی امپراتوری عثمانی در اوایل قرن بیستم، این شهر گسترش یافت. علیرغم نام ترکی آن، این شهر قدیمی است که بیشتر پس از ویرانی در جنگ استقلال ترکیه (1919-1922) بازسازی شده است.

اسکی شهیر به دو بخش تجاری و مسکونی تقسیم می شود. مناطق صنعتی آن در اراضی کم ارتفاع واقع شده است، در حالی که منطقه مسکونی مناطق بالاتر را اشغال می کند. این شهر یکی از بزرگترین مراکز صنعتی ترکیه است که در آن قند، منسوجات، آجر، سیمان، مواد شیمیایی فرآوری شده، تجهیزات راه آهن و محصولات کشاورزی تولید می شود. همچنین یک مرکز حمل و نقل در خطوط راه آهن بین استانبول و آنکارا و بین استانبول و بغداد است. اسکی شهیر مقر دانشگاه آنادولو (1958) است.

حمل و نقل عمومی در اسکی شهیر توسط تراموا، اتوبوس، مینی بوس و تاکسی انجام می شود. برای حمل و نقل عمومی در اسکی شهیر می توانید از کارت الکترونیکی به نام «اسکارت» استفاده کنید. از آنجایی که اسکی شهیر دارای خطوط حمل و نقل پیشرفته است، می توانید اطلاعات دقیق تری را در وب سایت شهرداری بیابید. همچنین می‌توانید برنامه‌ها و مسیرهای اتوبوس، زمان‌بندی تراموا، مسیرهای مینی‌بوس، ایستگاه‌های تاکسی و جدول زمانی هر یک از آنها را پیدا کنید.

نشانه های نمادین؛ پارک سازوا، خانه های اودون پازاری، کنت پارک، موزه مجسمه های مومی اسکی شهیر، رودخانه پورسوک و منطقه جزایر از جاذبه های گردشگری اسکی شهیر هستند که در ادامه به تفصیل توضیح خواهیم داد. بنابراین، اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، حتما از این مکان های شگفت انگیز در اسکی شهیر دیدن کنید.

منطقه جزایر (ADALAR)

منطقه جزایر که اهالی آن را کوپروباشی می نامند و از نقاط معروف اسکی شهیر است. مکان های زیادی مانند کافه ها، رستوران ها، هتل ها و مکان های تفریحی در منطقه جزایر وجود دارد که قلب شهر را تشکیل می دهند. جزایر یا آدالار، یکی از مناطق پر جنب و جوش اسکی شهیر، بین خیابان آتاتورک، خیابان داکتلار و خیابان فزولی قرار دارد.

پیاده‌روی در اطراف رودخانه پورسوک در ماه‌های تابستان، پیاده‌روی در منطقه جزیره و از همه مهم‌تر شرکت در تورهای قایق و گوندولا در رودخانه بسیار سرگرم‌کننده است. در طول تورها می توانید از مناطق سرسبز و پل های آن عکس های زیبایی بگیرید و مناظر آن را تماشا کنید.

جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه
جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه

موزه تولومساش

اولین خودرو و لوکوموتیو بخار ترکیه را در موزه تولومساش کشف کنید

موزه تولومساش یکی از جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه است. اولین خودروی بومی با واگن برقی و اولین لوکوموتیو بخار داخلی را به نمایش می گذارد. این موزه که در سال 2018 افتتاح شد، به دو بخش مختلف، باز و بسته تقسیم شده است.

در این موزه می‌توانید خودروی Devrim را با وزن 1250 کیلوگرم و حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت مشاهده کنید. این خودرو در سال 1961 با منابع محدود ساخته شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این یک قطعه جذاب از تاریخ است!

علاوه بر خودروی Devrim، این موزه همچنین دارای اشیاء مختلفی است که تاریخ تولومساش و راه آهن را منعکس می کند. این گنجینه ای از اطلاعات و مصنوعات است که شما را در زمان به عقب می برد.

جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه
جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه

مسجد کورسونلو

یکی دیگر از جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه مسجد و مجتمع کورسونلو است که واقع در منطقه اودون پازاری توسط چوپان مصطفی پاشا در سال 1525 ساخته شده است. و به عنوان مهمانسرا، محل تحصیل، نمازخانه، اقامتگاه و مدرسه استفاده می شود. مسجد کورسونلو که بعداً به یک لژ تبدیل شد، به دلیل قانون ممنوعیت لژهای درویشی در دوره جمهوری تعطیل شد. اگرچه در ابتدا اعتقاد بر این بود که معماری مسجد توسط معمار مشهور سینان انجام شده است، اما بعداً مشخص شد که تنها کاروانسرا توسط او ساخته شده است. از این رو در معرفی اماکن معروف اسکی شهیر جایگاه ویژه ای دارد. شایان ذکر است که کارگاه شیشه دم و مرکز هنر شیشه در داخل کاروانسرای مسجد کورسونلو قرار دارد که رویدادهای مختلفی از جمله جشنواره بین المللی شیشه Odun Pazari در آن برگزار می شود. مسجد و مجتمع کورسونلو که به نماد این شهر تبدیل شده است، قطعاً یکی از مکان های دیدنی اسکی شهیر است.

مسجد کورسونلو

دره شگفت انگیز فریگ

دره فریگ یک منطقه بزرگ است که بین اسکی شهیر ، کوتاهیا و افیون واقع شده است. این بنا توسط فریگیایی ها که حدود سه هزار سال پیش در آنجا زندگی می کردند ساخته شد. آنها خانه ها، قلعه ها و بناهای تاریخی را با استفاده از سنگ، کنده کاری و ساخت و ساز ساختند. این دره یک منطقه مستقیم است که کیلومترها ادامه دارد و به دلیل طبیعت و تاریخ باورنکردنی خود شناخته شده است. دره فریگیا مملو از گردشگران نیست، بنابراین دست نخورده باقی مانده است. اکثر مردم با ماشین از آن بازدید می کنند.

دره فریگ به نام کاپادوکیه دوم نیز شناخته می شود و دارای کلیساها و مقبره های سلطنتی بسیار مهم است. در روستای احسانیه که در دوره فریژیان سکونتگاه مهمی بوده است، مقبره های صخره ای خانوادگی و مقبره های منفرد مربوط به دوره رومی و بیزانسی و همچنین کلیساهای صخره ای بیزانسی و سکونتگاه های صخره ای وجود دارد.

جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه
جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه

کاوش در بازار صنایع دستی آتلیهان اسکی شهیر

بازار صنایع دستی  آتلیهان که توسط شهرداری اودون پازاری در سال 2015 افتتاح شد، در منطقه پروژه Oudonpazari واقع شده است. در همان زمان، بازار صنایع دستی  آتلیهان نیز برای ترویج، نمایش و فروش بیشتر صنایع دستی سنتی تأسیس شد. این بازار که قدمت آن به دهه 1850 برمی گردد، یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه است. این یکی از اولین مکان هایی است که هنگام خرید در اسکی شهیر به ذهن می رسد.

کارگاه ها و محصولات آتلیهان

کارگاه هایی وجود دارد که می توانید با تولید صنایع دستی آشنا شوید و خرید کنید. این کارگاه ها که برای حمایت از اقتصاد اسکی شهیر ساخته شده اند، لوازم جانبی مختلفی مانند لوله، نشانک، قلاب آهنی و زنجیر سنگی را ارائه می دهند. آنها همچنین بسیاری از اقلام محلی را می فروشند. علاوه بر اینها، محصولاتی وجود دارد که با صنایع دستی مانند خیاطی، خوشنویسی و سنگ مرمر ساخته می شوند.

جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه
بازار صنایع دستی آتلیهان اسکی شهیر

مرکز جوانان هالر

مرکز جوانان هالر مکانی واقعا باحال و مهم است که با بازسازی یک بنای تاریخی در محله معروف اسکی شهیر ایجاد شده است. در داخل، می توانید فروشگاه های هدیه، کیوسک ها، کافه ها و رستوران ها را پیدا کنید. این مکانی است که می توانید از یک فنجان قهوه لذت ببرید، با دوستان خود چت کنید، به خرید بروید و اوقات خوبی را سپری کنید. همچنین گفتنی است این مکان میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری است و دارای سالن نمایشگاه و کتابفروشی است.

چه کاری می توانید در مرکز جوانان هالر انجام دهید

1. از یک فنجان قهوه لذت ببرید

یکی از بهترین چیزهای مرکز جوانان هالر این است که می توانید با یک فنجان قهوه خوشمزه بنشینید و استراحت کنید. چه یک قهوه لاته، کاپوچینو یا یک قهوه سیاه ساده را ترجیح دهید، چیزی برای همه وجود دارد.

2. پاتوق با دوستان

مرکز جوانان هالر مکان مناسبی برای ملاقات با دوستانتان است. می توانید گپ بزنید، از آخرین اخبار مطلع شوید و اوقات خوبی را با هم بگذرانید. این یک مکان دنج و دوستانه است که در آن می توانید خاطرات فوق العاده ای خلق کنید.

3. به خرید بروید

اگر مشتاق خرید هستید، مرکز جوانان هالر شما را تحت پوشش قرار داده است. فروشگاه های هدیه وجود دارد که می توانید اقلام منحصر به فرد و جالبی برای خرید پیدا کنید. چه به دنبال یک هدیه خاص برای کسی باشید یا فقط بخواهید با خود رفتار کنید، قطعا چیزی را خواهید یافت که دوست دارید.

4. در رویدادهای فرهنگی و هنری شرکت کنید

مرکز جوانان هالر فقط مکانی برای استراحت و خرید نیست. همچنین میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری است. می توانید در نمایشگاه ها، نمایش های هنری و حتی نمایشگاه های کتاب شرکت کنید. این یک فرصت عالی برای کشف اشکال مختلف هنر و یادگیری چیزهای جدید است.

بنای یادبود شگفت انگیز یازیلیکایا

بنای یادبود یازیلیکایا، واقع در اسکی شهیر ترکیه، به عنوان باشکوه ترین بنای دره فریگ و یکی از جاذبه های معروف هاتوسا شناخته می شود. این بنای باستانی که بسیار ارزشمند است در ۷۱ کیلومتری اسکی شهیر قرار دارد. در دهه 1800 در منطقه کوهستانی فریجیا کشف شد و توسط باستان شناسان مورد مطالعه قرار گرفت. بنای یادبود یازیلیکایا که از کلمه “میداس” در الفبای فریجی نامگذاری شده است، 17 متر ارتفاع و 16.5 متر عرض دارد. در میان مردم هاتوسا به خاطر تزئینات و کتیبه های مجازی اش معروف است. مهمترین نقطه این بنای تاریخی محل قرار دادن مجسمه الهه مااتارا در مراسم مذهبی فریجی است. Maatara در زبان فریجی به معنای “مادر” است.

جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه
جاهای دیدنی اسکی شهیر ترکیه

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه