آشنایی با مقررات فرودگاه ترکیه برای کالاها و ارز 2023

آشنایی با مقررات فرودگاه ترکیه برای کالاها و ارز 2023

هر کشوری مقررات فرودگاهی خاص خود را دارد، از جمله قوانین واردات و صادرات کالا و ارز. در این مقاله به مقررات فرودگاه ترکیه برای کالاها و ارز و آنچه که باید قبل از سفر به ترکیه بدانید، خواهیم پرداخت.

ترکیه یک مقصد توریستی محبوب است، شهرهایی مانند آنتالیا و استانبول دارای فرودگاه‌های بزرگ و زیبایی هستند که در نوع خود جاذبه‌هایی به حساب می‌آیند. فرودگاه استانبول، به ویژه، نه تنها بزرگترین فرودگاه ترکیه است، بلکه دارای مارک های لوکس است.

مقررات فرودگاه ترکیه برای ورود و خروج کالا و ارز

اکنون اجازه دهید در مورد مقررات ورود و خروج کالا و ارز در فرودگاه های ترکیه صحبت کنیم. تمام اطلاعات ارائه شده در این مقاله از انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) است.

محدودیت های ورود کالا و ارز در فرودگاه

اگر به ترکیه سفر می‌کنید، می‌توانید تا سقف 10000 یورو یا معادل آن را به ارز خارجی بدون اظهارنامه وارد کنید. اما اگر بیش از این مبلغ را حمل می کنید، باید در بدو ورود آن را به گمرک اعلام کنید. علاوه بر این، محدودیت‌هایی برای برخی کالاها، مانند سلاح گرم، دارو، و اقلام تقلبی وجود دارد که اکیداً ممنوع هستند.

خروج کالا و ارز از فرودگاه ترکیه

اگر ترکیه را ترک می‌کنید، می‌توانید تا سقف 10000 یورو یا معادل آن را به ارز خارجی بدون اظهار آن خارج کنید. اما اگر بیش از این مبلغ را حمل می کنید، باید قبل از حرکت آن را به گمرک اعلام کنید. علاوه بر این، محدودیت‌هایی برای برخی کالاها مانند عتیقه‌جات، مصنوعات فرهنگی و گونه‌های در خطر انقراض وجود دارد که برای صادرات به مجوزهای ویژه نیاز دارند.

آشنایی با مقررات فرودگاه ترکیه برای کالاها و ارز
آشنایی با مقررات فرودگاه ترکیه برای کالاها و ارز

مقررات فرودگاه ترکیه چه می توانید و چه نمی توانید به ترکیه بیاورید

اگر بالای 18 سال دارید و قصد سفر به ترکیه را دارید، قوانینی در مورد اینکه چه چیزهایی می توانید با خود داشته باشید و چه چیزی را نمی توانید بیاورید وجود دارد. این چیزی است که باید بدانید.

تنباکو و سیگار

می‌توانید سیگار و تنباکو را به ترکیه بیاورید، اما محدودیت‌هایی وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید تا 600 نخ سیگار، 50 سیگار برگ، 250 گرم تنباکو و 200 کاغذ سیگار بیاورید. شما می توانید این موارد را بدون هیچ مشکلی از طریق فرودگاه بیاورید.

چای، قهوه، شکلات، و آجیل

می‌توانید چای، قهوه، شکلات و آجیل را به ترکیه بیاورید، اما محدودیت‌هایی وجود دارد. برای هر نفر می توانید تا 1 کیلوگرم از هر کالا را به همراه داشته باشید. اگر بیشتر از این بیاورید، ممکن است در فرودگاه مشکل داشته باشید.

عطر و ادکلن

می توانید تا 600 میلی لیتر عطر یا ادکلن با خود به ترکیه بیاورید.

جواهرات و طلا

آوردن جواهرات و طلا به ترکیه کمی سخت تر است. می توانید تا 15000 دلار جواهرات با خود بیاورید.

ورود دارو به ترکیه

می‌توانید داروهای شخصی را به ترکیه بیاورید تا زمانی که حاوی کدئین یا سایر مواد مخدر نباشد. در صورت داشتن نسخه، می توانید این داروها را با خود بیاورید. همچنین می‌توانید داروهای رایج مانند قرص سرماخوردگی و آنفولانزا را بدون نسخه به همراه داشته باشید، البته تا زمانی که بیش از حد همراه نداشته باشید.

الکل

اگر بالای 18 سال دارید، می توانید تا ۳ لیتر الکل با خود به ترکیه بیاورید.

ورود حیوانات خانگی به ترکیه

اگر می خواهید حیوانات خانگی خود را به ترکیه بیاورید، می توانید حداکثر 2 حیوان خانگی را با خود بیاورید. حیوانات خانگی شما باید گواهی واکسیناسیون، گواهی رسمی دامپزشکی و پاسپورت حیوان خانگی داشته باشند.

چه می توانید از فرودگاه ترکیه خارج کنید

اگر قصد دارید ترکیه را ترک کنید، نکاتی وجود دارد که باید بدانید که چه چیزهایی را می توانید با خود ببرید و چه چیزهایی را نمی توانید ببرید. بیایید آن را تجزیه کنیم:

تنباکو و الکل: شما می توانید تا 2 کیلوگرم یا 3 کارتن سیگار یا تنباکو محلی را از طریق فرودگاه ها به همراه داشته باشید.

جواهرات و اشیای با ارزش: می توانید اقلام با ارزشی مانند جواهرات را با خود به همراه داشته باشید، اما اگر ارزش آنها بیش از 5000 لیر ترکیه است، باید سندی ارائه دهید که نشان دهد برای خرید آنها ارز خارجی مانند دلار یا یورو را با لیر مبادله کرده اید.

اقلام ممنوعه: متأسفانه مواردی وجود دارد که نمی توانید از ترکیه خارج کنید. اینها شامل عتیقه جات، محصولات آرد، چای، کاکائو، قهوه و ادویه جات به مقدار زیاد هستند. بنابراین، مطمئن شوید که این موارد را پشت سر گذاشته اید.

به یاد داشته باشید، رعایت این قوانین هنگام خروج از ترکیه بسیار مهم است. سفر بی خطری داشته باشید!

نتیجه گیری

مهم است که قبل از سفر به این کشور از قوانین فرودگاهی ترکیه برای کالاها و ارز آگاه باشید. با رعایت این قوانین می توانید از هرگونه مشکل قانونی جلوگیری کنید و از سفر خود به ترکیه بدون هیچ مشکلی لذت ببرید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه