تفاوت انواع کارت بانکی در ترکیه DEBIT CARD و CREDIT CARD

تفاوت انواع کارت بانکی در ترکیه DEBIT CARD و CREDIT CARD

تفاوت انواع کارت بانکی در ترکیه DEBIT CARD و CREDIT CARD

آیا تا به حال به تفاوت DEBIT CARD و CREDIT CARD فکر کرده اید؟ 

اگر گیج شده اید این بسیار طبیعی است زیرا DEBIT CARD  و CREDIT CARD در مکان های مشابه پذیرفته می شوند و از جهات زیادی مشابه یکدیگر هستند . 

هر دو نوع کارت میتواند از نوع ویزا کارت و یا کستر کارت باشد.

تفاوت اصلی بین DEBIT CARD و CREDIT CARD در منبع برداشت پول از کارت است. DEBIT CARD از پول موجود در حساب بانکی شما استفاده می کند ، در حالی که CREDIT CARD از حساب اعتباری شما استفاده می کند و بانکها  امتیاز های متنوعی جهت استفاده ار کردیت کارت به مشتری میدهند و از جمله یکی از این مزایا خرید اقساطی لوازم  خرید تور مساقرتی و … در ترکیه می باشد بدون بهره (بسته به فروشگاه)

با توجه به کارکرد حساب شما و خوش حسابی مشتری در بانک (پرداخت به موقع اقساط) مقدار برداشت از کردیت کارت هر فرد متفاوت میباشد و در صورت پرداخت حدود 45 روزه از تاریخ شروع هر دوره مالی کارت هیچ سودی به مبلغ پرداختی اضافه نخواهد شد و با توجه به تعداد استفاده از کردیت کارت و مبلغ بانکها مبلغی به عنوان تشویقی به حساب کارت شما واریز میکنند.

تفاوت انواع کارت بانکی در ترکیه DEBIT CARD و CREDIT CARD

DEBIT CARD چیست؟

یک کارت نقدی است که دارنده کارت می تواند از آن برای صرف پول نقد در حساب سپرده خود استفاده کند. در تمامی فروشگاه ها یا مکان های مشابه می توان از DEBIT CARD به جای پول نقد استفاده کرد . 

برخلاف CREDIT CARD که به سپرده نقدی متصل نیست ، از DEBIT CARD  فقط در صورتی می توان استفاده کرد که صاحب حساب، پول در بانک داشته باشد.

نحوه عملکرد DEBIT CARD :

هنگامی که یک حساب بانکی باز می کنید، یک DEBIT CARD دارید که می توانید از آن برای دسترسی به پول موجود در حساب استفاده کنید.DEBIT CARD  یک کارت نقدی است و می تواند در هر زمان برای خرید، برداشت از دستگاه های خودپرداز و یا واریز مبلغ به حساب استفاده شود.

DEBIT CARD  شبیه به CREDIT CARD  هستند و کار می کنند ، اما CREDIT CARD یک حساب اعتباری متصل هستند و هر ماه نیاز به بازپرداخت دارند ، در حالی که DEBIT CARD به شیوه ای مشابه اما نقدی کار می کنند. DEBIT CARD زمانی که شما کالا یا خدمتی را خریداری می کنید، پول را به طور مستقیم از حساب بانکی شما کسر می کند.

از آنجا که DEBIT CARD  به حساب بانکی متصل است، تراکنش های حساب مانند هزینه های خرید را می توان از شعبه اینترنتی بانک ها، برنامه های تلفن همراه و دستگاه های خودپرداز بررسی کرد.

چگونه از DEBIT CARD استفاده کنیم؟

فرض کنید شما در بانکی یک حساب سپرده باز کرده اید، بعد از افتتاح حساب بانکی، کارت مرتبط با حساب بانکی شما به آدرس شما ارسال می شود. شما یک رمز عبور ایجاد کرده و کارت شما اکنون آماده استفاده است .

به طور مثال ، شما 1000 لیر به حساب بانکی خود واریز کرده اید. برای خرید چند کتاب به کتابفروشی مراجعه کرده اید و خرید شما 200 لیر هزینه داشته است . برای پرداخت، DEBIT CARD به فروشنده تحویل داده اید رمز ورود خود را وارد کرده اید و مبلغ خرید به طور خودکار از موجودی حساب شما کسر شد . موجودی حساب بانکی شما اکنون 800 لیر می باشد.

آیا DEBIT CARD  سودمند است؟

DEBIT CARD  معمولا امتیازاتی مانند کارت های CREDIT  ندارند. این امر به این دلیل است که بانک ها به دارندگان حساب انگیزه نمی دهند تا بیشتر پول نقد خود را خرج کنند .

با این حال DEBIT CARD هزینه بهره یا هزینه سالانه را که در CREDIT CARD وجود دارد را ندارند. اگر چه برخی از بانک ها گزینه هایی ارائه می دهند که به دارندگان DEBIT CARD اجازه می دهد از کارت های خود به عنوان CREDIT CARD  استفاده کنند اما تفاوت چندانی از نظر مصرف کننده ندارد.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه