اخذ پاسپورت ترکیه با خرید خانه

                              اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

زندگی و اقامت در کشور ترکیه در سال های اخیر از اهداف مهاجرتی برای متقاضیان ایرانی محسوب می شود. بر این اساس در این مقاله به ارائه اطلاعات لازم در مورد اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک  می پردازیم.

مطالب این مقاله بر اساس جدیدترین اطلاعات و آخرین قوانین مهاجرتی به ترکیه و از منابع زبان اصلی تهیه و تدوین شده است و در صورت لزوم در زمان های مختلف به روز رسانی می شود. در تهیه این مقاله از تجربه های وکلای برجسته در ترکیه استفاده شده است و حاوی نکات جالب و به روز برای اقامت و زندگی در ترکیه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی روند اخذ پاسپورت ترکیه مطالعه این مقاله را از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل و کار و اقامت در ترکیه از روش های مختلف و مطالعه سلسله مقاله های مفید در این مورد به سایت1.turkeykhane.com  مراجعه کنید.

سایت ترکیه خانه از معتبرترین سایت ها برای راهنمایی خرید خانه در ترکیه است که به عنوان برترین تیم مشاور املاک و مستغلات در ترکیه شناخته شده است و دارای بیش از 1200 کارشناس متخصص در 12 شهر مهم ترکیه شامل استانبول، ازمیر، ترابزون، آنتالیا، آنکارا، بورسا و غیره می باشد. سایت ترکیه خانه و مشاوران و کارشناسان متخصص آن راهنمایی های لازم در مورد شرایط خرید ملک در ترکیه، شرایط اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه، اطلاعات لازم در مورد شهرهای ترکیه، قوانین اتباع خارجی در ترکیه و شرایط سرمایه گذاری در ترکیه و چگونگی انتقال مالی به ترکیه را به متقاضیان ایرانی علاقمند به کار و تحصیل و سرمایه گذاری در ترکیه ارائه می دهد.

روش های اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه

متقاضیان برای اخذ اقامت دائم و شهروندی ترکیه می توانند از روش های مختلف اقدام کنند. برخی از روش های اخذ اقامت ترکیه شامل خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت تجاری در ترکیه، ازدواج با شهروند ترکیه، خرید سهام در ترکیه و ارائه تمکن مالی کافی می باشد.

از بهترین روش های اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه خرید خانه و ملک در این کشور را می توان نام برد که با تصویب و اجرای قانون سال 2018 میزان سرمایه گذاری در خرید خانه بسیار کاهش یافته است. اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه با روش خرید خانه و ملک در این کشور از حدود 3 تا 6 ماه طول می کشد. اخذ پاسپورت ترکیه از روش های سرمایه گذاری در ترکیه شامل موارد زیر است:

  • سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی به ارزش 500.000 دلار آمریکا
  • خرید سهام بانک های ترکیه به ارزش 500.000 دلار آمریکا
  • خرید اوراق قراضه به ارزش 500.000 دلار آمریکا
  • ثبت شرکت تجاری و به کار گیری 5 نیروی کار بومی و شهروند ترکیه

اهمیت خرید خانه در ترکیه

کشور ترکیه به دلیل قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک خاص در بین قاره های اروپا و آسیا به عنوان پل ارتباطی میان این دو قاره مهم محسوب می شود. دسترسی کشور ترکیه از 3 طرف به دریا و جمعیت و وسعت فراوان این کشور از جمله ویژگی های منحصربه فرد کشور ترکیه است. گرچه کشور ترکیه در سال های اخیر فراز و فرودهای فراوان اقتصادی و سیاسی را پشت سر گذاشته است، اما همچنان از 10 اقتصاد روبه رشد جهان به شمار می رود.

متقاضیان با خرید خانه و ملک در کشور ترکیه با این ویژگی ها می تواند تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کنند. اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک از دیگر دلایل اهمیت خرید خانه در این کشور است. متقاضیان با اخذ پاسپورت ترکیه می توانند از حقوق شهروندی ترکیه برخوردار شوند. علاوه بر این برای اخذ ویزای کشورهای اتحادیه اروپا، کشورهای حوزه شینگن و آمریکا و انگلستان و کانادا با دردسرهای کمتری مواجه می شوند.

ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه

بر اساس گزارش سایت پاسپورت ایندیکس در سال 2022، پاسپورت ترکیه در رنکینگ و رتبه جهانی 38 و رتبه اروپایی 18 قرار دارد. متقاضیان با دریافت پاسپورت ترکیه می توانند به 72 کشور جهان بدون ویزا سفر کنند. مدت زمان اعتبار پاسپورت ترکیه به مدت 10 سال و قابل تمدید است.

آخرین قانون در مورد اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه با خرید ملک

بر اساس قوانین گذشته متقاضیان برای سرمایه گذاری در خرید املاک در ترکیه و اخذ تابعیت و شهروندی و در نهایت اخذ پاسپورت ترکیه باید از حدود یک میلیون تا 3 میلیون دلار را برای خرید ملک در این کشور سرمایه گذاری می کردند. البته این مبالغ برای سرمایه گذاران بالا بود و در جدیدترین قانون دولت ترکیه در سال 2018 حداقل میزان سرمایه گذاری برای خرید خانه و املاک در ترکیه را به 250.000 دلار کاهش داد تا شرایط جذب سرمایه گذاران خارجی را تسهیل کند. متقاضیان با این میزان سرمایه گذاری می توانند در مدت 2 تا 4 ماه شهروندی ترکیه و در نهایت پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.

مبلغ اعلام شده برای خرید خانه در ترکیه بسیار کمتر از شرایط اخذ تابعیت کشورهای اروپایی است. متقاضیان با سرمایه گذاری در خرید املاک و مستغلات در ترکیه می توانند از مزیت اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه برخوردار شوند.

مراحل اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

متقاضیان برای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک باید به کشور ترکیه سفر کنند و املاک مورد نظر را بررسی کنند. بازدید خانه و ملک مورد نظر از لحاظ هماهنگی با سرمایه و مبلغ از پیش تعیین شده و همچنین بررسی سند خانه اهمیت زیادی دارد. اگر متقاضی به زبان ترکی مسلط نیست، همراه داشتن یک مترجم ترکی برای بررسی خانه و سند خانه الزامی است.

متقاضی پس از انتخاب خانه باید قیمت گذاری خانه را به یک کارشناس شهرداری بسپارد. مرحله بعدی خرید خانه در ترکیه تنظیم قرارداد خرید خانه در دو نسخه و به زبان انگلیسی و ترکی بین خریدار و فروشنده است. در این قرارداد باید همه موارد از جمله تاریخ تحویل خانه، مبلغ فروش، امکانات خانه و دیگر موارد ثبت شده باشد. در مراحل اولیه خرید خانه در ترکیه متقاضی باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به فروشنده پرداخت کند.

متقاضی با حضور در دفتر رسمی مبلغ خرید خانه و ملک را به حساب املاک واریز می کند و پس از آماده شدن مدارک انتقال ملک، متقاضی به همراه فروشنده به اداره ثبت اسناد و املاک ترکیه مراجعه  و ملک را منتقل می کنند.

متقاضی پس از امضا سند ملک را تحویل می گیرد و پس از تحویل فیش واریز همه مبالغ باقی مانده و سند ملک برای اخذ پاسپورت ترکیه اقدام می کند. متقاضی برای اخذ پاسپورت ترکیه باید در کمتر از یک ماه در مصاحبه حضوری شرکت کند و با ارائه مدارک لازم به اداره مهاجرت ترکیه پاسپورت ترکیه را دریافت کند.

مدارک لازم برای خرید خانه در ترکیه

متقاضی برای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک برای ارائه درخواست به اداره ثبت اسناد و املاک ترکیه باید شماره مالیاتی دریافت شده از اداره مالیات ترکیه را ارائه دهند. علاوه بر این اگر متقاضی به زبان ترکی مسلط نیست و نیاز به مترجم دارد، مدارک رسمی مترجم ارائه شود. متقاضی باید پاسپورت کشور خود را به زبان ترکی ترجمه کرده و اصل و ترجمه پاسپورت را نیز ارائه دهد. علاوه بر این ارائه 2 قطعه عکس برای ارائه درخواست به اداره ثبت اسناد و املاک ترکیه الزامی است. اما مدارک لازم برای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک عبارت است از:

  • ارائه ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی متقاضی به زبان ترکی با مهر و تاییدیه وزارت دادگستری، وزارت امورخارجه و سفارت ترکیه
  • ارائه 3 نسخه از شناسنامه ترجمه شده برای متقاضی و یک نسخه برای همسر و فرزندان متقاضی
  • ارائه سند ازدواج یا طلاق به زبان ترکی با مهر و تاییدیه وزارت دادگستری، وزارت امور خارجه و سفارت ترکیه
  • ارائه گواهی تجرد به زبان ترکی در صورت مجرد بودن متقاضی
  • ارائه فیش واریزی مبلغ سرمایه گذاری برای خرید خانه به حساب فروشنده
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری برای متقاضیان بالای 18 سال
  • ارائه وکالت نامه کاری به وکیل ترک برای اخذ پاسپورت ترکیه
  • ارائه سند مالکیت حداقل به مبلغ 250.000 دلار آمریکا
  • ارائه 6 قطعه عکس 4.5 در 5.5 اخیرا و در 6 ماه پیش گرفته شده
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی متقاضی
  • ارائه گواهی تمکن مالی کافی
  • ارائه برگه کارشناسی ارزش خانه و ملک
  • آشنایی متقاضی با زبان ترکی

چگونگی روند اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

متقاضی با خرید املاک و خانه به مبلغ 250.000 دلار آمریکا در مدت 2 تا 4 ماه می تواند تابعیت و شهروندی و در نهایت پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کند. اگر متقاضی قصد دارد از طریق خرید ملک و خانه تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کند و در واقع تنها هدف خرید خانه در ترکیه اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه باشد، باید به این نکته توجه کند که تا 3 سال مجوز خرید و فروش خانه خریداری شده را ندارد.

اما اگر متقاضی خانه ای را در ترکیه خریداری کند و به مدت 5 سال به طور مداوم در ترکیه زندگی کند، با این شرط که هر سال 185 روز در ترکیه زندگی کرده باشد، می تواند پس از 5 سال مداوم برای اخذ تابعیت و شهروندی و در نهات اخذ پاسپورت کشور ترکیه اقدام کند.

امکان خرید خانه در ترکیه از طریق وام های بانکی

اگر متقاضی برای خرید خانه در ترکیه با مشکل مالی مواجه است، می تواند از طریق اخذ وام های بانکی کشور ترکیه اقدام به خرید خانه در این کشور کند. برای اخذ وام های بانکی متقاضی باید در ابتدا باید درخواست دریافت وام را به بانک مورد نظر ارائه دهد.

به طور کلی بانک های ترکیه در حدود 75% مبلغ خرید کل خانه را پرداخت می کنند. ذکر این نکته ضروری است که بانک های ترکیه این وام را به متقاضی پرداخت نمی کنند و فقط فروشنده ملک و می تواند آن را دریافت کند.

البته روش دیگری به جای اخذ وام های بانکی برای خرید خانه در ترکیه وجود دارد. متقاضی می تواند به جای دریافت وام بانکی و پرداخت ماهانه سود به بانک، خانه های در حال ساخت در ترکیه را پیش خرید کند. متقاضی با این روش باید در حدود 20% تا 30% کل ارزش خانه را در ابتدا و بقیه را در طی مدت 1 تا 5 سال به صورت اقساط پرداخت کند.

در روش خرید خانه های در حال ساخت در ترکیه متقاضی با پرداخت مبلغ جزئی در ابتدا و مابقی به صورت اقساط بلند مدت نه تنها می تواند در ترکیه خانه خریداری کند، بلکه می تواند تابعیت و شهروندی این کشور را در کمترین زمان ممکن دریافت کند. در این روش متقاضی به جای یک خانه می تواند چندین خانه را با مبلغ 250.000 دلار آمریکا خریداری کند.

مزایای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

متقاضیان با اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک می توانند از مزیت های فراوان اقامت و تابعیت و شهروندی ترکیه برخوردار شوند. برخی از مهم ترین مزایای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک عبارت است از:

  • امکان سفر به بسیاری از کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزا
  • امکان اخذ ویزای آمریکا و اخذ مصاحبه از سفارت آمریکا برای گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا
  • امکان حفظ تابعیت قبلی و اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه و اخذ تابعیت دوگانه
  • استفاده از تسهیلات و وام های بانکی ترکیه برای خرید خودرو و وسایل دیگر
  • امکان زندگی و اقامت در ترکیه و کشور متقاضی به طور متناوب
  • برخورداری از حق رای برای شهروندان ترکیه و شرکت در انتخابات
  • اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی
  • کار و اشتغال در مشاغل خدمات عمومی ترکیه
  • اخذ راحت تر ویزای کشورهای اروپایی و آمریکایی
  • امکان اقامت بدون نیاز به اخذ ویزا به مدت 1 تا 3 ماه در بسیاری از کشورهای جهان
  • ·          امکان اخذ ویزا برای شهروندان و اتباع ترکیه پس از ورود به یک کشور
  • امکان اخذ پاسپورت قرمز ترکیه و برخورداری از مزیت های آن
  • امکان استفاده از خدمات درمانی ترکیه به طور رایگان
  • امکان اخذ مجوز کار در ترکیه و راه اندازی کسب و کار در این کشور
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان متقاضی در مدارس دولتی ترکیه
  • امکان معافیت از پرداخت مالیات و امکان اخذ وام های بانکی
  • امکان شرکت در کلاس های زبان ترکی به صورت رایگان

تفاوت اخذ اقامت ترکیه با اخذ پاسپورت ترکیه

تفاوت اخذ مجوز اقامت ترکیه با اخذ پاسپورت ترکیه در مزیت ها و موارد حقوقی است که متقاضی از آن ها برخوردار می شود. متقاضی دارای مجوز اقامت دائم ترکیه در مقایسه با متقاضی دارای پاسپورت و تابعیت ترکیه دارای حق و حقوق محدودتری است.

متقاضی با اخذ پاسپورت ترکیه در واقع دارای حق و حقوق شهروندی ترکیه است و همانند همه شهروندان ترکیه می تواند از همه مزیت های شهروندی ترکیه برخوردار شود. استفاده از خدمات درمانی رایگان ترکیه، امکان تحصیل فرزندان متقاضی در مدارس دولتی ترکیه، امکان کار و اشتغال در ترکیه بدون اخذ مجوز کار و حق رای و شرکت در انتخابات از مزیت های اخذ پاسپورت ترکیه است.

علاوه بر این متقاضی با اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک می تواند از حق و حقوق بازنشستگی نیز برخوردار شود و در کشور ترکیه و دیگر کشورها به فعالیت تجاری بپردازد.

نکات مهم برای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

از نکات مهم برای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک فراگیری زبان ترکی و تسلط به این زبان است. زیرا یکی از شرایط اخذ پاسپورت ترکیه آشنایی با زبان ترکی برای تعامل با جامعه ترک زبان است. از دیگر نکات مهم برای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک موارد زیر را می توان نام برد:

  • مدت زمان اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه از زمان خرید خانه در این کشور از 2 ماه تا 4 ماه می باشد.
  • امکان اخذ تابعیت و پاسپورت دوگانه ترکیه برای متقاضیان وجود دارد. یعنی متقاضی می تواند همزمان پاسپورت ایران و ترکیه را داشته باشد.
  • متقاضی خانه خریداری شده در ترکیه را می تواند از اولین روز خرید اجاره دهد.
  • نه تنها متقاضی بلکه اعضای درجه یک خانواده وی مانند همسر و فرزندان وی می توانند با خرید خانه در ترکیه از مزایای شهروندی و اخذ پاسپورت ترکیه برخوردار شوند.
  • متقاضی می تواند به جای خرید یک خانه به ارزش 250.000 دلار آمریکا دو خانه 125.000 دلاری خریداری کند و سپس برای اخذ پاسپورت ترکیه اقدام کند.
  • متقاضی برای خرید خانه در ترکیه باید حساب بانکی در این کشور افتتاح کند که برای این کار دارا بودن مجوز اقامت الزامی است اما وکیل متقاضی می تواند بدون این شرایط حساب بانکی در ترکیه افتتاح کند و پس از اخذ کد مالیاتی برای متقاضی حساب باز کند.
  • متقاضیان ایرانی که برای انتقال مبلغ خرید خانه در ترکیه مشکل دارند و در واقع حساب بین المللی ندارند، بر اساس تبصره دولت ترکیه می توانند از طریق صرافی ها پول خود را به ترکیه انتقال دهند و سپس از حساب خود در ترکیه به حساب بانکی فروشنده خانه پول واریز کنند.
  • متقاضی پس از اخذ پاسپورت ترکیه با خرید خانه نمی تواند اقدام به فروش خانه کند و باید پس از گذشت 3 سال خانه را به فروش برساند.

اخذ پاسپورت ترکیه با خرید خانه و سخن آخر

در این مقاله روند اخذ پاسپورت ترکیه با خرید خانه در ترکیه مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد خرید املاک و مستغلات را در ترکیه دارید، مشاوران و کارشناسان متخصص در تیم مشاور املاک و مستغلات خانه ترکیه با دارا بودن تخصص کاری و حرفه ای در حوزه املاک و مستغلات در ترکیه مشاوره ها و راهنمایی های ارزشمندی را به شما ارائه می دهند. پرسنل حرفه ای آموزش دیده و دارای آگاهی کامل در زمینه املاک و مستغلات در ترکیه به عنوان بهترین تیم حرفه ای املاک ترکیه شرایط لازم برای خرید خانه و اقامت کاری و تحصیلی ترکیه را برای متقاضیان ایرانی فراهم می کنند. 1200 کارشناس و متخصص املاک تیم حرفه ای ما در 12 شهر مهم ترکیه آماده ارائه اطلاعات لازم و مشاوره های مفید به متقاضیان ایرانی برای سفر راحت به ترکیه و خرید خانه یا اخذ اقامت کاری و تحصیلی می باشند.

سوالات متداول در مورد اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

  1. آخرین قانون در مورد اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه با خرید ملک چیست؟

بر اساس قوانین گذشته متقاضیان برای سرمایه گذاری در خرید املاک در ترکیه و اخذ تابعیت و شهروندی و در نهایت اخذ پاسپورت ترکیه باید از حدود یک میلیون تا 3 میلیون دلار را برای خرید ملک در این کشور سرمایه گذاری می کردند. البته این مبالغ برای سرمایه گذاران بالا بود و در جدیدترین قانون دولت ترکیه در سال 2018 حداقل میزان سرمایه گذاری برای خرید خانه و املاک در ترکیه را به 250.000 دلار کاهش داد تا شرایط جذب سرمایه گذاران خارجی را تسهیل کند. متقاضیان با این میزان سرمایه گذاری می توانند در مدت 2 تا 4 ماه شهروندی ترکیه و در نهایت پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.

مبلغ اعلام شده برای خرید خانه در ترکیه بسیار کمتر از شرایط اخذ تابعیت کشورهای اروپایی است. متقاضیان با سرمایه گذاری در خرید املاک و مستغلات در ترکیه می توانند از مزیت اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه برخوردار شوند.

  • روش دیگر به جای اخذ وام بانکی برای خرید خانه در ترکیه چیست؟

روش دیگری به جای اخذ وام های بانکی برای خرید خانه در ترکیه وجود دارد. متقاضی می تواند به جای دریافت وام بانکی و پرداخت ماهانه سود به بانک، خانه های در حال ساخت در ترکیه را پیش خرید کند. متقاضی با این روش باید در حدود 20% تا 30% کل ارزش خانه را در ابتدا و بقیه را در طی مدت 1 تا 5 سال به صورت اقساط پرداخت کند. در روش خرید خانه های در حال ساخت در ترکیه متقاضی با پرداخت مبلغ جزئی در ابتدا و مابقی به صورت اقساط بلند مدت نه تنها می تواند در ترکیه خانه خریداری کند، بلکه می تواند تابعیت و شهروندی این کشور را در کمترین زمان ممکن دریافت کند. در این روش متقاضی به جای یک خانه می تواند چندین خانه را با مبلغ 250.000 دلار آمریکا خریداری کند.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه