هلدینگ کوچ ترکیه

هلدینگ کوچ
امروزه ترکیه در زمینه شرکت های تولیدی و صنعتی در حال رقابت با بسیاری از کشورهای جهان است.

شرکت هایی با قدرت سرمایه گذاری زیادی مانند شرکت کاله ترکیه، هلدینگ سابانجی و… جزو شرکت های ترکیه هستند که در کشورهای زیادی شناخته شده اند و در حال صادرات محصولات و تولیدات خود هستند. یکی از بزرگترین شرکت های ترکیه که شاید در بین غول های سرمایه گذاری جهان حرفی برای گفتن دارد هلدینگ کوچ است.

اولین قدم ورود کوچ به اقتصاد ترکیه و در سال ۱۹۱۷ توسط کوچزاده حاج مصطفی رحمی برداشته می شود. او کار خود را از یک مغازه کوچک شروع می کند و پس از شروع کار جمهوری ترکیه و ورود آتاتورک به ریاست جمهوری این کشور، پسر او یعنی کوچزاده احمد وهبی برای اولین بار نام شرکت کوچ را تحت عنوان «کوچ تجارت» به طور رسمی به میدان می آورد.

پس از سال ۱۹۳۸ نیز این شرکت تبدیل به مجموعه کوچ یا همان «هلدینگ کوچ» می شود و چندین شرکت دیگر را به عنوان زیرمجموعه خود ایجاد می کند.


پس از گذشت نزدیک به صد سال از اولین فعالیت کوچ، اکنون این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت سرمایه گذاری ترکیه در حال فعالیت است و حتی رتبه ۳۴۱ را در بین بزرگترین شرکت های جهان نیز دارد. هلدینگ کوچ در کارنامه خود آثار مهمی در ترکیه به جا گذاشته است که از بین آنها می توان به اولین ماشین لباسشویی و یخچال تولید ترکیه، اولین تراکتور ترکیه، اولین فروشگاه آنلاین ترکیه و ده ها موارد دیگر اشاره کرد.هم اکنون بسیاری از شرکت های تولیدی بزرگ ترکیه که در حال صادرات محصولات خود به اقصی نقاط جهان هستند زیرمجموعه ای از این هلدینگ بسیار بزرگ می باشند که شاید با شنیدن نام آنها بتوان به عظمت هلدینگ کوچ پی برد. شرکت تولید لوازم خانگی بکو (Beko)، شرکت تولید لوازم خانگی آرچلیک (Arçelik)، کوچتاش (Koçtaş) که از بزرگرتین فروشگاه های زنجیره ای ترکیه است و ده ها شرکت بزرگ دیگر از مشهورترین زیر مجموعه های کوچ هستند.

شرکت کوچ با بسیاری از شرکت ها و کارخانه های بنام جهان نیز سابقه همکاری دارد. اکنون نیز روابط بین المللی کوچ با آنها در حال ادامه است که چند مورد از معروف ترین آنها در زیر نوشته شده است:
شرکت خودروسازی فورد آمریکا
شرکت ال جی کره
شرکت خودروسازی فراری ایتالیا
شرکت سوخت های بنزینی اوپت
شرکت خودروسازی مازراتی
و…

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه