قوانین کار برای دانشجویان خارجی در ترکیه

اتباع خارجی که برای تحصیل به ترکیه می آیند ، برای کار در هنگام تحصیل باید مجوز کار را دریافت کنند. مدت زمان اجازه کار برای دانشجویان خارجی در ترکیه با توجه به مدت زمان اقامت آنها در این کشور تعیین می شود.

قوانین کار برای دانشجویان خارجی در ترکیه
قوانین کار برای دانشجویان خارجی در ترکیه

برای دانشجویانی که مجوز اقامت خود را تمدید نکرده اند ، اجازه کار صادر نخواهد شد. اما اگر ثابت شود که دانشجویان غیرقانونی کار می کنند ، مجازات خواهند شد.

در مورد دانشجویان بدون مجوز یا کارورزان که به عنوان کارمندان / کارورزان خصوصی در شرکت های خصوصی کار می کنند ، گذرنامه های آنها مصادره و اخراج می شوند.

قوانین و شرایط کار دانشجویان خارجی در ترکیه

  • در طی مراحل درخواست اجازه کار برای دانشجویان بین المللی ، اجازه اقامت آنها نباید منقضی شده باشد.
  • برای به دست آوردن اجازه کار برای دانشجویان خارجی ، آنها باید بالای 18 سال سن داشته باشند و دانشجوی فوق لیسانس یا دکترا در ترکیه باشند.
  • دانشجویان تحصیلات تکمیلی یا دکتری می توانند در مؤسساتی که در آن تحصیل می کنند مشغول به کار شوند .
  • برای دانشجویان خارجی که با برنامه های تبادل دانشجویی جهت شرکت در دوره کارآموزیِ موسسات خصوصی یا دولتی به ترکیه آمده اند، نیازی به اخذ مجوز کار نیست. 
  • افرادی که دارای ویزای: دیپلماتیک، کاری یا بستگان آنها، می توانند در صورت وجود دوره کارآموزی اجباری در موسسات آموزشی که در آن تحصیل می کنند، بدون دریافت مجوز کار، اقدام به کارآموزی کنند.
  • دانشجویانی که خارج از برنامه های تبادل دانشجویی به ترکیه می آیند، به غیر از دوره های کارآموزی اجباری، برای این که بتوانند برای کسب تجربه کاری یا درآمدزایی کارآموزی ببینند، ملزم به دریافت مجوز کار هستند. در این شرایط دانشجویان خارجی که کارآموزی را انجام می دهند، می توانند به عنوان کارگر/بیمه شده، استخدام شوند.

منبع:

atakurumsal.com

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه