با بهترین غذاهای خیابانی استانبول آشنا شوید

با بهترین غذاهای خیابانی استانبول آشنا شوید

استانبول یک شهر پر جنب و جوش و متنوع است که غذاهای خیابانی خوشمزه و مقرون به صرفه‌ای دارد. این غذاها ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف است که در طول سال‌ها در این شهر شکل گرفته‌اند.

استانبول شهری پر از طعم ها و ادویه های عجیب و غریب است و یکی از بهترین راه ها برای تجربه این موضوع، غذاهای خیابانی استانبول است. از کباب های خوش طعم گرفته تا شیرینی های شیرین، غذای خیابانی استانبول برای همه چیزهایی برای ارائه دارد.

در این مقاله، برترین غذاهای خیابانی استانبول را که باید امتحان کنید را بررسی خواهیم کرد. همچنین نکاتی را در مورد اینکه بهترین غذاهای خیابانی در استانبول را کجا پیدا کنید و چگونه با خیال راحت از آن لذت ببرید، به اشتراک خواهیم گذاشت. 

با بهترین غذاهای خیابانی استانبول آشنا شوید
با بهترین غذاهای خیابانی استانبول آشنا شوید

آشنایی با غذاهای خیابانی استانبول

صحنه غذای خیابانی استانبول دیگ ذوبی از طعم ها و تأثیرات تاریخ غنی این شهر است. موقعیت استراتژیک این شهر بین اروپا و آسیا، آن را برای قرن ها به مرکزی برای تجارت و بازرگانی تبدیل کرده است که در نتیجه فرهنگ آشپزی متنوعی ایجاد شده است.

غذاهای خیابانی در استانبول فقط برای خوردن غذا در حین حرکت نیست، بلکه تجربه‌ای است که افراد از هر طبقه‌ای را دور هم جمع می‌کند. فروشندگان خیابانی به خود افتخار می کنند و غذاهای خوش طعمی را سرو می کنند که با مواد تازه درست شده و به طور کامل پخته شده اند.

چند غذای خیابانی که در استانبول باید امتحان کنید

 کباب:

استانبول به کباب های آبدار و خوش طعمش معروف است که با گوشت  پخته شده روی سیخ درست می شود. برخی از محبوب‌ترین کباب‌ها برای امتحان عبارتند از آدانا، اسکندر و شیش کباب.

 باقلوا:

یک دسر معروف ترکی است که با لایه‌هایی از خمیر درست می‌شود و با آجیل و شربت عسل پر می‌شود و پخته می‌شود.

 سیمیت:

نان دایره‌ای شکل که با دانه‌های کنجد پوشانده شده است و اغلب برای صبحانه یا میان‌وعده مصرف می‌شود. سیمیت تقریباً در هر گوشه شهر از دست فروشان خیابانی فروخته می شود. اگر حتی برای چند ساعت در خیابان های استانبول حضور داشته باشید حتما متوجه سیمیت فروش های خیابانی خواهید شد. سیمیت از سال های دور به عنوان یک صبحانه یا یک میان وعده خوش مزه در خیابان های استانبول به فروش رسیده و طرفداران بسیار زیادی داشته است.

 کوکورچ:

این غذا ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما در بین مردم محلی مورد علاقه است. کوکورچ با روده بره ، سبزی و ادویه جات درست می شود و روی آتش کباب می شود.

 دونر:

مانند کباب، دونر با تکه های نازک گوشت شده، معمولاً مرغ یا گوشت گاو، درست می شود و روی یک سیخ گردان عمودی پخته می شود. معمولاً در ساندویچ یا بشقاب با برنج و سالاد سرو می شود.

بالیک اکمک (Balık Ekmek)

بالیک اکمک یا همان ساندویچ ماهی یکی از خوشمزه ترین و نیز خوشبوترین غذاهای خیابانی در استانبول است. با خوردن بالیک اکمک تجربه ای متفاوت از خوردن ماهی به دست خواهید آورد. در محله هایی مانند کاراکوی (Karaköy) یا امین اونو (Eminönü) بوی ماهی سرخ شده شما را خود به خود به بالیک اکمک فروشی ها جذب خواهد کرد.

میدیه دولما (Midye Dolma)

میدیه دولما یکی از غذا هایی است که ممکن است در خیابان های استانبول دیده باشید. میدیه دولما که بیشتر با نام میدیه شناخته می شود غذایی است که از پر کردن درون صدف میدیه با نوعی پیلاو (Pilav) به دست می آید. معمولا کسانی که غذای دریایی دوست دارند این غذا نیز باب میلشان است. میدیه نیز یکی از مشهورترین غذا های خیابانی در استانبول به شمار می رود.

کومپیر (Kumpir)

اگر شما هم از طرفداران سیب زمینی هستید و آن را در هر شرایطی دوست دارید، به شدت توصیه می کنیم کومپیر را امتحان کنید. این غذا در رستوران های زیادی نیز سرو می شود اما جایگاه بسیار مهمی در بین غذا های خیابانی استانبول دارد.

کستانه (Kestane)

کستانه یکی دیگر از غذا های خیابانی در استانبول است. کستانه که از لحاظ لغوی به معنی شاه بلوط است از همین گیاه به دست می آید. کستانه طرفداران زیادی در زمستان دارد و در این فصل تقریبا در هر محله استانبول کستانه فروش های خیابانی را می توان دید.

 غذاهای کمتر شناخته شده خیابانی استانبول

در حالی که غذاهای محبوب خیابانی در استانبول باید امتحان کنید، جواهرات پنهان زیادی نیز وجود دارد که ارزش جستجو کردن را دارد. در اینجا چند غذای کمتر شناخته شده خیابانی وجود دارد که باید به لیست خود اضافه کنید:

 گوزلمه

یک غذای سنتی ترکی است که با ورقه های نازک خمیر پر از پنیر، اسفناج یا سیب زمینی درست می شود و در یک بشقاب داغ کبابی می شود. گوزلمه یک غذای خیابانی محبوب است که در بسیاری از محله های استانبول یافت می شود.

 تانتونی

یک غذای خیابانی محبوب در منطقه جنوبی ترکیه، تانتونی با گوشت خرد شده درست می‌شود که روی تابه با روغن و ادویه‌ها پخته می‌شود، سپس در بسته بندی یا ساندویچ سرو می‌شود.

بهترین غذای خیابانی استانبول را کجا می توان پیدا کرد

استانبول شهری پر از محله های متنوع است که هر کدام دارای غذاهای خاص خود هستند. در اینجا برخی از بهترین مکان ها برای یافتن غذاهای خیابانی در استانبول آورده شده است:

 Kadikoy کادیکوی

در سمت آسیایی استانبول، Kadikoy به خاطر بازار غذای پر جنب و جوش و صحنه غذاهای خیابانی شهرت دارد. در اینجا همه چیز از غذاهای دریایی تازه گرفته تا شیرینی های سنتی ترکیه را خواهید یافت.

 Eminonu امین اونو

Eminonu محله ای شلوغ در سمت اروپایی استانبول است و برخی از محبوب ترین غرفه های غذای خیابانی شهر را در خود جای داده است. در اینجا می توانید همه چیز را از کباب گرفته تا صدف شکم پر یا مدیه  امتحان کنید.

 اورتاکوی

اورتاکوی محله‌ای شیک در تنگه بسفر است که بین مردم محلی و گردشگران محبوب است. در اینجا غرفه‌های غذای خیابانی را می‌بینید که همه چیز از شیرینی‌های ترکی گرفته تا شیرینی‌های سنتی را می‌فروشند.

 بشیکتاش

بشیکتاش یکی دیگر از محله های پرطرفدار در قسمت اروپایی استانبول است و به خاطر غذای خیابانی اش معروف است. در اینجا می توانید همه چیز را از صبحانه سنتی ترکی گرفته تا غذاهای دریایی تازه امتحان کنید.

نکاتی برای لذت بردن از غذای خیابان استانبول

در حالی که غذای خیابانی استانبول برای هر غذاخوری ضروری است، مهم است که با خیال راحت از آن لذت ببرید. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

به دنبال غرفه های شلوغ باشید: یک قانون خوب این است که به دنبال غرفه های غذای خیابانی باشید که با مردم محلی شلوغ است. این نشانه تازه و محبوب بودن غذا است.

بهداشت را بررسی کنید: به دنبال غرفه‌هایی باشید که روش‌های بهداشتی و جابجایی مناسب مواد غذایی را دارند. غرفه هایی که از دستکش استفاده می کنند، فضای کار تمیزی دارند و غذا را به طور ایمن نگهداری می کنند، نشانه خوبی است.

اجتناب از آب لوله کشی: هنگام خرید غذای خیابانی، از نوشیدنی های ساخته شده با آب لوله کشی خودداری کنید. برای ایمن ماندن از آب بطری یا نوشابه استفاده کنید.

در خاتمه، غذای خیابانی استانبول که هر دوستدار غذا، باید امتحان کند. با طعم ها و تأثیرات متنوع خود، تجربه آشپزی منحصر به فردی را ارائه می دهد که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت. با رعایت این نکات می توانید با خیال راحت و خوشمزه از بهترین غذاهای خیابانی استانبول لذت ببرید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه