دریاچه نمرود ترکیه در استان بتلیس

دریاچه «نمرود» در استان بتلیس که بزرگترین دریاچه آتشفشانی در ترکیه و دومین در جهان به حساب می‌آید٬ پذیرای شماری زیادی از طبیعت‌دوستانی است که برای دوری از ویروس کرونا و دستیابی به آرامش به این منطقه می‌آیند.

این دریاچه که در ارتفاع 2250 متر از سطح دریا قرار دارد٬ با زیبایی طبیعی، هوای پاک و منظره بی نظیر توجه علاقمندان به طبیعت را به خود جلب می‌کند.

دوستداران طبیعت با کاهش محدودیت‌های اعمال شده به دلیل ویروس کرونا، کنار این دریایچه آمده و دور از ازدحام جمعیت شهر، در کنار آن قدم زده و از هوای تازه و منظره بی نظیرش لذت می‌برند.

دریاچه نمرود ترکیه در استان بتلیس

یک گروه 140 نفره از باشگاه ورزشی «وادی دوغا» از استان‌های مختلف ترکیه به این کوه و دریاچه آتشفشانی آمده‌اند، به قله کوه نمرود در ارتفاع 2900 کوه صعود کرده‌اند.

دریاچه نمرود ترکیه در استان بتلیس

آنان پس از 4 ساعت کوهپیمایی به قله رسیده و در منطقه‌ای که همه رنگ‌های پاییزیی یک جا جمع شده پس از نوشیدن چای در مناظر زیبای آن عکس گرفتند.

عمر دِیمز٬ رئيس باشگاه «وادی دوغا» در مصاحبه با خبرنگار آناتولی با اشاره به اینکه 140 تن از اعضای این باشگاه ترجیح داده‌اند بخشی از فعالیت ورزشی خود را در دریاچه آتشفشانی ترکیه ترتیب دهند٬ گفت: “رقض رنگ‌های پاییزی همراه با آب دریاچه٬ چشم انداز بی‌نظیری است. به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌هایی در ورزش و حضور در طبیعت داشتیم و دل‌مان برای چنین طبیعتی خیلی تنگ شده بود”.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه