با چه گواهینامه‌هایی می‌توانیم در ترکیه رانندگی کنیم؟

با چه گواهینامه‌هایی می‌توانیم در ترکیه رانندگی کنیم؟

 با چه گواهینامه‌هایی می‌توانیم در ترکیه رانندگی کنیم؟

روش اول:
گواهینامه بین‌الملی، صادره از کانون اتومبیل‌رانی

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و یا شعب این کانون در عرض پنج دقیقه گواهینامه بین‌المللی یکساله و یا سه‌ساله خود را دریافت کنید. این روش کم‌هزینه‌ترین روش می‌باشد اما باید بدانید که تفاوتی ندارد که گواهینامه بین‌المللی شما چند ساله است، در کشور ترکیه، از تاریخ صدور تنها به مدت شش ماه می‌توانید از این نوع استفاده کنید. هزینه گواهینامه یکساله در این روش حدود 120 هزار تومان می‌باشد.

روش دوم:
ترجمه گواهینامه ایرانی توسط مترجم رسمی در ترکیه

در این روش گواهینامه ایرانی شما توسط مترجم رسمی دادگستری به زبان ترکی استانبولی ترجمه می‌شود. بعد از ترجمه، دفترخانه، گواهینامه ترجمه شده شما را تایید می‌کند. باید بدانید که این روش نیز تنها برای شش ماه اعتبار دارد. هزینه ترجمه، میانگین 50 لیر و هزینه دفترخانه حدود 150 لیر می‌باشد. بنابراین هزینه کلی شما در این روش حدود 200 لیر هست.

روش سوم:
دریافت گواهینامه کشور ترکیه با اعتبار 10 ساله

در این روش شما با ترجمه گواهینامه خود در سفارت و یا کنسولگری ایران در کشور ترکیه و دریافت تایید ترجمه از فرمانداری منطقه محل زندگی خود می‌توانید گواهینامه 10 ساله کشور ترکیه را دریافت کنید. این روش به صورت کامل در پستی جداگانه در صفحه توضیح داده شده است. هزینه شما به طور کل در این روش بین 1500 الی 2000 لیر می‌باشد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید . . .

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه