آثار منفی کمبود کالری هنگام کاهش وزن در بیمارای کرونا

خبرگزاری مهر ، سوده رازقی اظهار داشت :

اگر برای کاهش وزن از برنامه و شمارش کالری استفاده می کنید ، به خاطر داشته باشید که مقدار انرژی دریافتی در روز به کمتر از 1200 کیلوکالری نمی رسد و کاهش این مقدار سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و مقاومت بدن در برابر ویروس Corona را کاهش می دهد. 

وی به کاهش مصرف چربی اشاره کرد و گفت: سعی کنید بیشتر غذاها را آب پز ، بخارپز و کبابی تهیه کنید.اینکه چربی ها مانند کره بر اساس چربی های حیوانی باشد یا بسیاری از روغن های گیاهی مانند روغن آفتابگردان ، روغن ذرت و غیره ، در صورت مصرف بیش از حد ، می توانند ایمنی بدن را تضعیف کنند.

بنابراین ، راه حل کاهش مصرف روغن است و روغن مورد استفاده برای غذا باید روغن زیتون و کنجد باشد.البته مصرف این دو روغن نباید بیشتر از نیاز بدن باشد .

امگا 3 به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.این متخصص تغذیه گفت: “تا حد ممکن ، هر هفته یک بار ماهی یا میگو میل کنید. زیرا این خوردن این غذاها انتخاب خوبی است. ماهی هایی که از نظر امگا 3 بسیار زیاد هستند مانند میگو و شوریده توصیه می شود.”

وی افزود: اگر به هر دلیلی نتوانیم ماهی بخوریم ، یک روز در میان در طول کرونا از مکمل های امگا 3 استفاده کنید. زیرا مصرف آن به تعادل امگا 3 و امگا 6 در بدن کمک می کند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه باید مصرف قند و شیرینی در حین کرونا را کاهش دهیم ، اظهار کرد: تا حد امکان نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ، آب میوه های صنعتی ، شکر و شیرینی ، بیسکویت و کیک کمتر مصرف شود. مصرف قند و شیرینی می تواند قدرت سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد.

 ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای مقابله با وبروس کرونا بیشتر بر روی آنها تاکید شده است شامل ویتامین D، ویتامین C، منیزیم و روی است.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه