طرز تهیه نان سیمیت ترکیه

طرز تهیه نان سیمیت ترکیه

سیمیت یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین نان های ترکیه است که طرفداران زیادی دارد. با دستور العمل زیر به راحتی نان سیمیت را در خانه خود درست کنید.

سیمیت یک نان معروف ترکی است که دارای بافت نسبتاً خشک است. در خیابان های شهرهای ترکیه با گاری به فروش می رسد و رهگذران آن را برای یک میان وعده سبک یا حتی یک وعده غذایی می خرند و گاهی اوقات آن را به همراه پنیر می خورند.این نوع ملاس یا آب غلیظ را روی این نان می مالند و سپس آن را در کنجد فرو می برند و در فر می پزند.

مواد لازم برای پخت سیمیت :

شیر 200 گرم
شکر5 قاشق سوپخوری
 مایه‌ خمیر1 قاشق سوپخوری
روغن مایع 100 گرم
نمک1/2 قاشق چایخوری
آرد500 گرم

مواد لازم برای روی سیمیت :

 شیره انگور یا شیره خرما 2 قاشق سوپخوری
 آب برای رقیق کردن شیره2 تا 3 قاشق
 تخم کنجد و سیاه‌ دانهبه میزان لازم

 

طرز پخت نان سیمیت

دو قاشق غذاخوری شکر و خمیر مایه را مخلوط کنید و  شیر ولرم را روی آن بریزید.
مواد را هم بزنید و بگذارید تا حدود 4 دقیقه بی حرکت بمانند. 

در ظرف دیگری مقداری روغن مایع و بقیه شکر را مخلوط کنید.
خمیر خود را به آن اضافه کنید. نیمی از آرد را  روی مواد ریخته و هم بزنید و بقیه آرد را کم کم به ظرف اضافه کنید تا خمیر نرم شود.

خمیر را به یک میز آردپاشی شده منتقل کنید. آن را حدود 5 دقیقه ورز دهید. حدود 4 قاشق غذاخوری روغن مایع در ته ظرفی بریزید که 3 برابر بزرگتر از خمیر شما باشد. خمیر را درون آن بغلتانید تا همه جا روغنی شود ، سپس روی آن سلفون بگذارید و حدود 60 تا 80 دقیقه در یک مکان نسبتاً گرم و مرطوب بگذارید.

در حالی که خمیر در حال استراحت است ، دانه های کنجد را در قابلمه بریزید تا بو داده شود. سپس آب انگور و نیم فنجان آب را به ظرف دیگری اضافه کنید و مخلوط کنید.

بعد از 50 دقیقه ، خمیر را روی میز خود برگردانید. از خمیر چانه هایی به اندازه یک لیمو درست کنید و به شکل حلقه دراورید. سپس خمیر را مایعی که برای روی آن آماده کردیم فرو ببرید و به کنجد و سیاه دانه اغشته کنید. اجازه دهید نان 20 تا 30 دقیقه دیگر استراحت کند.
برای جلوگیری از خشک شدن نان ها ، از پارچه مرطوب و مرطوب استفاده کنید و آن را با احتیاط روی نان ها قرار دهید.

می توانید نان را به همین شکل بپزید یا آن را به صورت رشته ای بلند در بیاورید .فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید و کف سینی کاغذ نسوز قرار دهید سپس خمیر را را حدود 20 الی 25  دقیقه داخل فر قرار دهید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه