شهر سیریک در استان آنتالیا ترکیه

شهر سیریک در استان آنتالیا ترکیه

سریک شهری زیبا و سرزنده در استان آنتالیا است. این شهر زیبا برای گذراندن تعطیلات عالی در ترکیه چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

این شهر به سواحل و جاذبه های بلک و ماناوگات نزدیک است. مردم آن از نظر دیدگاه بسیار سنتی هستند و سبک زندگی آنها هنوز تحت سلطه فرهنگ یوروک یا ترکمن است.

کارهایی که باید در سریک انجام دهید

شهر سریک در 38 کیلومتری شرق شهر آنتالیا و در امتداد سواحل مدیترانه قرار دارد. این شهر دارای جاذبه های تاریخی، رستوران ها و هتل های فراوانی است.

برای یک روز بیرون رفتن، در مرکز شهر قدیمی قدم بزنید و Kaleici (قلعه داخلی) را ببینید که زمانی توسط دیوار رومی احاطه شده بود. این مکان تاریخی مملو از خیابان‌های باریک و خانه‌های سنگی قدیمی است که اکنون به هتل‌های بوتیک و فروشگاه‌های مد روز تبدیل شده‌اند.

اگر تاریخ را دوست دارید، خرابه‌های آسپندوس باستانی برای بازدیدکنندگان سریک ضروری است. این یکی از چشمگیرترین و به خوبی حفظ شده ترین تئاترهای باستانی در ترکیه است.

در دوران باستان، آسپندوس یکی از مهم ترین شهرهای منطقه پامفیلیا بود. این شهر تجارتی بود که پشم و روغن و نمک تجارت می کرد.

آسپندوس به خاطر تئاتری که در قرن دوم قبل از میلاد ساخته شده است مشهور است. امروزه بسیاری از رویدادهای فرهنگی را برای گردشگران برگزار می کند تا از تماشای تئاتر زیبا لذت ببرند.

یکی دیگر از مکان های دیدنی در سریک، تونک تپه است که کوهی مشرف به شهر است. تله‌کابین که به بالای صخره می‌رود، اخیراً اضافه شده است و راهی عالی برای گذراندن یک روز با چشم‌اندازهای دیدنی بر فراز شهر است.

ویرانه های قلعه ای که در این سایت قرار گرفته نیز بسیار جالب است. همچنین مقبره های باستانی و مسجدی وجود دارد که در ابتدا به عنوان معبد ساخته شده است.

برای آشنایی بیشتر با تاریخچه این قلعه می توانید از این موزه دیدن کنید. این موزه در سال 1988 جایزه موزه سال شورای اروپا را دریافت کرد.

این یک مکان فوق العاده برای گذراندن وقت با خانواده است. فعالیت های سرگرم کننده زیادی برای کودکان دارد و راهی عالی برای نزدیک شدن به طبیعت است.

از دیگر کارهایی که می‌توان در سریک انجام داد، می‌توان به غار کاراین اشاره کرد که در آن انسان‌های ماقبل تاریخ زندگی می‌کردند و یافته‌هایی از هر دو دوره پارینه سنگی پایین و میانی به دست آمد. می‌توانید غارهای عریض و طاق‌دار را بگردید و موزه کوچک اما به‌طور قابل توجهی جامع را در محل کاوش کنید.

چشمه های کارست کرکگز و پینارباسی نیز مقصد خوبی برای دوستداران طبیعت است. تراس های سنگ تراورتن کرکگز که توسط رسوبات آهکی از چشمه های کارست در طول 1.5 تا دو میلیون سال تشکیل شده اند، شبیه تراس های پاموکاله هستند.

شهر سیریک در استان آنتالیا ترکیه
شهر سیریک در استان آنتالیا ترکیه

جاذبه های شهر سریک

سریک یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید در استان آنتالیا است. این شهر در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد، از جمله سواحل راحت، پارک های آبی سرگرم کننده، باشگاه های گلف، بارهای مختلف و گشت و گذار.

از مهم ترین و برجسته ترین نقاط دیدنی شهر می توان به آمفی تئاتر آسپندوس اشاره کرد که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این شهر در 7 کیلومتری شمال شرقی سیریک قرار دارد و آثار تاریخی ترکی فراوانی را در خود جای داده است.

آسپندوس با تئاتر رومی و ویرانه‌هایی که قدمت آن به قرن دوم قبل از میلاد برمی‌گردد، مقصدی است که باید برای علاقه‌مندان به تاریخ ببینید. این تئاتر که حداکثر 15000 نفر را در خود جای می دهد، جاذبه اصلی این مکان باستانی است، اما جاذبه های دیگری نیز برای کشف وجود دارد.

یکی دیگر از دیدنی های مهم شهر برج Hidirlik است که یک برج رومی 46 فوتی است که قدمت آن به 2000 سال قبل می رسد. معماری چشمگیر و محوطه باغ آن را به مکانی عالی برای بازدید تبدیل کرده است.

این شهر همچنین دارای چندین قلعه مخروبه است که یکی از آنها قلعه کالیچی است. این منطقه تاریخی توسط یک دیوار رومی احاطه شده است و مکانی ایده آل برای قدم زدن و لذت بردن از خیابان های زیبا و ساختمان های سنگی قدیمی است.

طیف گسترده ای از جاذبه ها در شهر وجود دارد، از موزه ها گرفته تا بناهای تاریخی و پارک های موضوعی. به عنوان مثال، TerraCity یکی از بزرگترین مراکز خرید در شهر است که تعدادی از برندهای ملی و بین المللی دارد که همه چیز را از لباس گرفته تا ابزار و اسباب بازی ارائه می دهد.

علاوه بر این، موزه معروف یخ جهان برفی وجود دارد که ایگلوها و دیگر اشیاء ساخته شده از یخ را به نمایش می گذارد. این یک جاذبه دیدنی برای همه کودکان و بزرگسالان است.

از دیگر مکان‌های دیدنی شهر می‌توان به تئاتر دولتی آنتالیا که برای هنردوستان دیدنی است و موزه اسباب‌بازی آسپندوس اشاره کرد. اولی مجموعه ای از اسباب بازی ها را به نمایش می گذارد که مربوط به شخصیت های کارتونی داخلی و خارجی مانند علاءالدین، اسمورف ها، سیندرلا و کالسکه کدو تنبل او هستند.

کسانی که به دنبال فعالیت در فضای باز هستند باید از پارک ملی Gulluk-Termessos دیدن کنند که در 17 کیلومتری شمال غربی آنتالیا قرار دارد. این پارک چیزهای زیادی برای ارائه به مسافران دارد، از جمله آبشار، تنگه و چشمه‌ها و فروچاله‌های کارست.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه