نحوه دریافت شماره مالیات در ترکیه

نحوه دریافت شماره مالیات در ترکیه

اگر قصد اقامت در ترکیه یا افتتاح حساب بانکی را دارید، ممکن است اصطلاح “شماره مالیات” یا ورگی نوماراسی “Vergi Numarası” را در ترکی شنیده باشید. اما معنی آن چیست و چگونه می توان یکی را دریافت کرد؟

شماره مالیات در ترکیه چیست؟

شماره مالیات یک کد 10 رقمی است که خارجی ها و اتباع ترکیه برای انجام امور مختلف مانند خرید خانه، اجاره ملک، ثبت شرکت و غیره باید آن را دریافت کنند. این یک کد شناسایی است که هر کسی می تواند درخواست کند . پس از دریافت آن می توانید در سراسر ترکیه و در تمامی ادارات و موسسات از آن استفاده کنید.

چرا به شماره مالیات نیاز دارید؟

شماره مالیات برای کلیه امور اداری و مالی در ترکیه الزامی است. این شامل مواردی مانند مسائل چک و اسناد، امور لیزینگ مالی، رسید و اوراق قرضه، گرفتن وام و کلیه خدمات بانکی است. اگر یک تبعه خارجی هستید که قصد زندگی یا کار در ترکیه را دارید، برای خرید ملک،  خرید و فروش خودرو، اخذ ویزای اقامت یا کار، افتتاح حساب بانکی و انجام امور مالی و اداری به شماره مالیات نیاز دارید. .

نحوه دریافت شماره مالیات در ترکیه

مدارک مورد نیاز دریافت شماره مالیاتی در ترکیه

اصل و کپی پاسپورت شما
آدرس منزل شما

نحوه دریافت شماره مالیات در ترکیه
نحوه دریافت شماره مالیات در ترکیه
نحوه دریافت شماره مالیات در ترکیه
نحوه دریافت شماره مالیات در ترکیه

دو راه برای دریافت شماره مالیات در ترکیه وجود دارد:

روش 1: حضوری
می توانید با داشتن اصل و کپی پاسپورت خود به اداره مالیات مراجعه کنید. پس از پرکردن فرم مربوط به اطلاعات شخصی و آدرس محل سکونت خود، به راحتی می توانید شماره مالیات را دریافت کنید. فرآیند صدور شماره مالیاتی حدود 15 دقیقه طول می کشد.

روش دوم: آنلاین
شما می توانید بدون نیاز به مراجعه به اداره مالیات به صورت آنلاین برای شماره مالیات اقدام کنید. به https://ivd.gib.gov.tr بروید و مشخصات خود را تکمیل کنید تا بتوانید شماره مالیات خود را حضوری دریافت کنید.

هزینه های دریافت شماره مالیات در ترکیه

دریافت شماره مالیات رایگان است، بنابراین نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.

نحوه استعلام شماره مالیاتی خود

اگر شماره مالیات خود را فراموش کرده اید یا می خواهید آن را پیگیری کنید، می توانید با ورود به وب سایت خدمات مالیاتی ترکیه در مورد آن استعلام بگیرید. شماره گذرنامه خود را در وب سایت رسمی وارد کنید و پس از وارد کردن شماره گذرنامه می توانید استعلام مورد نیاز خود را انجام دهید. اگر اطلاعات خود را ناقص وارد کرده باشید، صفحه باز نمی شود. بنابراین حتما اطلاعات خود را به صورت صحیح و کامل وارد کنید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه