معرفی برج گالاتا در استانبول

معرفی برج گالاتا در استانبول

معرفی برج گالاتا در استانبول | Galata Tower In Istanbul یا (Galata Kulesi)

یکی از این بناهای قدیمی در استانبول برج گالاتا است که با نام گالاتا کولسی نیز شناخته می شود. 

معرفی برج گالاتا در استانبول

برج گالاتا نمادی برای استانبول است ، ساختمانی که می توانید از آنجا برای دیدن شهر استانبول و جزیره زیبای Parim Ada صعود کنید.ما به شما پیشنهاد می کنیم حوالی غروب خورشید به این برج بروید ، منظره غروب خورشید و تنگه زیبای بسفر در مقابل شما احساس بسیار زیبایی است.

اگر به بالای آن می روید ،  دور خود برج بچرخید و با گرفتن عکس یادگاری در بالای این بنا ساعاتی بینظیر را برای همیشه زنده نگه دارید. 

تاریخ برج گالاتا

برج گالاتا استانبول توسط ایتالیایی ها (مردم جنوا) ساخته شده است. این برج با معماری قرون وسطایی و نمای سنگی در منطقه گالاتا کاراکوی استانبول واقع شده است. به طور کلی می توان گفت که این برج در محل تلاقی خلیج بسفر و قسمت شمالی شاخ طلایی واقع شده است.

تاریخ ساخت این برج به حدود هفتصد سال پیش یعنی سال 1384 میلادی برمی گردد. در آن زمان برج در زمان امپراتوری بیزانس ، امپراتوری روم شرقی به نام مسیح ساخته شد.برج مسیح یا گالاتا امروزی با 67 متر ارتفاع سال ها به عنوان بلندترین برج استانبول یا قسطنطنیه شناخته می شد.

برج گالاتا
معرفی برج گالاتا در استانبول

هدف از ساخت برج گالاتا استانبول

هدف از برج گالاتا نظارت بر حرکت کشتی ها و شناسایی کشتی های دشمن بود. سالها بعد ، برج گالاتا به زندان و برج دیده بانی مشهور شد و طبقات فوقانی آن بارها تعمیر شدند.

برج گالاتا با 9 طبقه حدود ده هزار تن وزن دارد. طی سالهای گذشته ، ابن برج شاهد داستان های بسیاری از تاریخ استانبول بوده و درگیر بسیاری از حوادث بوده است.

به عنوان مثال برج گالاتا در قرون 18 و 19 دو بار آتش گرفت. باد شدید و طوفان به سقف برج آسیب رساند و سالها بعد سقفی مخروطی شکل برپا شد.

همانطور که گفتیم قدمت این بنای تاریخی به ۷۰۰ سال پیش بر می گردد و از همین رو صدمه های زیادی تاکنون دیده است.با وجود ناآرامی های استانبول در قرن سیزدهم و بلایای طبیعی ویرانگر ، برج آسیب زیادی دید. بیشترین آسیب به برج گالاتا در استانبول در سال 1509 وارد شد و بخشی از آن تخریب شد.در این زمان معماری به نام هیرتین بازسازی برج را بر عهده گرفت و کار را به خوبی انجام داد. این معمار یکی از مشهورترین سازندگان در استانبول و حتی در سراسر ترکیه در قرن شانزدهم بود.

در دوران باستان ، این ساختمان به عنوان یک زندان مخفی شناخته می شده است ، به همین دلیل در کتاب های تاریخی آن زیاد ذکر نشده است ، اما پس از این ویرانی بزرگ ، برج گالاتا دیگر به عنوان زندان مورد استفاده قرار نگرفت.

اما برج و ویرانه های آن در اینجا  به پایان نمی رسد و در سال 1794 برج دوباره تخریب شد و در هنگام آتش سوزی آسیب زیادی دید. پس از بازسازی برج گالاتا در استانبول ، این ساختمان بازسازی شد و این بار یک اتاق کوچک چوبی به آن اضافه شد. این برج چندین بار آتش گرفت اما بازسازی و مرمت شد.

رستوران و کافه برج گالاتا

برج گالاتا
معرفی برج گالاتا در استانبول

در این برج یک رستوران وجود دارد که می توانید انواع غذاهای ترکی را میل کنید. چیدمان و معماری این رستوران همچنین یادآور فرهنگ ترکی است و فرصت خوبی را برای گذراندن اوقات خوشی در آنجا فراهم می کند. محیط ، سرویس و دکوراسیون خوب این رستوران به سبک معمولی و محلی است .کباب های این رستوران عالی هستند و پیشنهاد می کنیم سفارش دهید. هزینه غذا خوردن در این رستوران کمی زیاد است اما با توجه به کیفیت غذا و منظره ای که برای شما فراهم می شود ، هزینه صرف آن بسیار ارزشمند است.

بازدید از برج گالاتا استانبول

بیشتر کسانی که می خواهند از برج گالاتا در استانبول دیدن کنند باید کوچه پس کوچه های خیابان استقلال را طی کنند و به این بنای تاریخی و دیدنی برسند.

برای ورود به برج گالاتا در استانبول باید از چند پله سنگی بالا بروید و پس از عبور از در چوبی برج وارد لابی یا طبقه همکف آن شوید. برای بالا رفتن از این برج هم پله های مارپیچی مهیج وجود دارد و هم برای کسانی که توانایی بالا رفتن از پله ها را ندارند آسانسورهایی در نظر گرفته شده است که می توانید با استفاده از این دو آسانسور به بالای برج گالاتا بروید. البته با آسانسور برج تا طبقه هفتم میتوانید بالا بروید و باید رسیدن به  دو طبقه آخر با پله بالا بروید که کار دشواری نیست.

هدف اصلی مردم از رفتن به برج گالاتا در استانبول ایستادن بر روی آن و تماشای دریای مرمره ، فضای سبز و خانه های قدیمی محله ، ایاصوفیه ، مسجد آبی ، تنگه بسفر ، مرمره و…

در این سکوی بزرگ می توانید تمام دیدنی های این شهر زیبا را یک جا ببینید.

اگر به دیدن برج گالاتا می روید ، حتماً دوربینی به همراه داشته باشید ، زیرا این مکان یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی در ترکیه است ، بنابراین حتماً دوربین خوبی را به همراه داشته باشید.

بهترین زمان برای بازدید از این برج در پایان روز هنگام غروب خورشید است ، اما ممکن است بسیار شلوغ باشد ، بنابراین با توجه به سلیقه خود تعیین کنید که چه زمانی می خواهید به بالای این برج گالاتا در استانبول بروید.

هزینه بازدید برای بزرگسالان۲۵ لیر ترکیه
هزینه بازدید برای کودکان۱۲ لیر ترکیه
ساعت های بازدید۹:۰۰ – ۲۰:۳۰
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید۱ ساعت
آدرس:Bereketzade, Galata Kulesi, Beyoğlu, Turkey

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه