ماهی های معروف و خوش مزه در ترکیه

ماهی های معروف و خوش مزه در ترکیه

ماهی های معروف و خوش مزه در ترکیه : وقتی صحبت از غذاهای ترکی می شود، ماهی یکی از غداهای اصلی است. غذاهای دریایی به ویژه محبوب هستند و راه های مختلفی برای لذت بردن از آن وجود دارد. غذاهای ترکی غذاهای بسیار متنوعی دارد که بسیاری از آنها ماهی هستند. ماهی نقش مهمی در غذاهای ترکیه ایفا می کند و اغلب به روشی طبخ می شود که نشان دهنده تاریخ و موقعیت این کشور در نزدیکی دریا باشد. برخی از ماهی های معروف و خوش مزه در ترکیه در زیر فهرست شده اند.

ٖ

معرفی ماهی های معروف و خوش مزه در ترکیه

ماهی هَمسی (ماهی آنچووی)

هامسی یک ماهی کوچک بومی دریای سیاه است و از اکتبر تا فوریه در سراسر ترکیه خورده می شود. اگر به شهرهای ساحلی دریای سیاه سفر کنید، حتما حمسی (آنچوی اروپایی) را خواهید خورد، زیرا تنها گزینه است. مردم این منطقه از ترکیه عاشق این ماهی هستند.

ماهی های معروف و خوش مزه در ترکیه
ماهی های معروف و خوش مزه در ترکیه

لِورک (خارماهی دریایی)

یکی دیگر از ماهی های محبوب در ترکیه، لورک است. این ماهی بومی دریای اژه جنوبی و دریای مدیترانه است و به خاطر گوشت بدون چربی و طعم مطبوعش معروف است. در غذاهای ترکی، این ماهی را یا کبابی، بخارپز یا نمکی می کنند. بهترین زمان برای خوردن ماهی لورک از اردیبهشت تا پایان شهریور است. بیشتر سرآشپزها دستور تهیه ماهی لورک مخصوص به خود را دارند و در ترکیه این ماهی را در بیشتر منوها خواهید یافت.

ماهی لورک علاوه بر اینکه یک ماهی خوشمزه است، فواید سلامتی زیادی نیز دارد. چربی کمی دارد و سرشار از مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین B12 و سلنیوم است. این مواد مغذی می توانند به کاهش خطر بیماری قلبی، بهبود عملکرد مغز و افزایش سلامت کلی کمک کنند.

ماهی های معروف و خوش مزه در ترکیه
ماهی های معروف و خوش مزه در ترکیه

ماهی لوفر

ماهی لوفر به خاطر دندان های تیزش معروف است که در پاره کردن تورهای ماهیگیری بسیار موثر است. همچنین در ترکیه بسیار محبوب است، جایی که به صورت کبابی، بخارپز، سرخ شده یا پخته شده در یک ورقه کاغذی سرو می شود. هر نوع ماهی لوفر خوشمزه است و در سراسر ترکیه مورد استقبال قرار می گیرد.

باربونیا ماهی

باربونیا به دلیل رنگ متمایز زرد متمایل به قرمز آن به راحتی از سایر ماهی ها قابل تشخیص است. این ماهی در آب های عمیق معمولا در دریای اژه و مدیترانه یافت می شود و طول آن تا 40 سانتی متر می رسد. چهار نوع سنگ، ماسه، گیاه و پاشا در رژیم غذایی خود دارد. مهرماه بهترین زمان برای خوردن این ماهی روغنی دلپذیر است. در غذاهای ترکی معمولا به صورت کبابی، سرخ شده یا پخته شده در ورقه کاغذی سرو می شود.

ماهی آلابالیک یا قزل آلا

آلابالیک یک کلمه ترکی به معنای قزل آلا است. قزل آلا یک ماهی آب شیرین است که در بسیاری از نقاط جهان یافت می شود. در ترکیه ماهی قزل آلا در مقیاس وسیع پرورش داده می شود و در بازارها و رستوران ها به ویژه در مناطق کوهستانی این کشور به طور گسترده در دسترس است. قزل آلا یکی دیگر از ماهی های محبوب در ترکیه است.

سالمون یک ماهی سالم است که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و جیوه کمی دارد. می توان آن را به روش های مختلفی از جمله کبابی و سرخ کردنی پخت. برخی از افراد در غذاهای ترکی از پختن این ماهی با لیمو و سرو آن با برنج، بلغور یا سیب زمینی لذت می برند.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه